Answers part 1

Drömresmål?
Jag reser verkligen sällan och har ärligt talat aldrig varit i ett varmt semesterland. Därför är jag så himla sugen på att resa till Caribien eller något liknande snart. Har planer för en sol och badresa nu i vinter, så får hålla tummarna för att den blir av! Annars vore också New York, London eller USA något riktigt häftigt att uppleva, storstadsliv till max liksom.

Vad gillar du mest att fota?
Jag tycker väldigt mycket om att fota macro. Typ vattendroppar och sådana extrema närbilder. Sådant man alltså inte kan se med blotta ögat lika klart. Människor är också mycket roligt att fota, särskillt bilder med mycket fart och liv i som t.ex lekande barn eller också djur.

Vad vill du bli när du blir stor?
Åå gud så svårt! Jag vet faktiskt inte, kommer troligen bli en mångsysslare eller något sådant. Jag tycker ju väldigt mycket om att rita, så det ska jag absolut satsa på. Men jag gillar också att skriva, Naturvetenskap, Dans, fotografering, mode och skådespeleri... att välja något känns svårt men jag får väl se med åren vad det börjar luta mot.

Vad gillar du att göra på fritiden? (Förutom att rita!)
Jag älskar att dansa! Dansar två gånger i veckan jazz/showdance (dansat i ca fyra/fem år) och hiphop/street/newstyle. Musik, film och fotografering är också favoriter. Shoppa och vara ute på stan, fika på cafeer och gå på konserter med kompisar och äta choklad likaså.

Hur många läsare har du i genomsnitt varje dag?
Ungefär så har jag 120 läsare om dagen i genomsnitt, för några månader sedan var det en turdag om jag fick 20 läsare! Rekordet ligger runt 4 000 om jag minns rätt, en gång då jag var uppe på blogg.se`s framsida. Andra hopp i statistiken brukar vara då jag blir länkad i mer kända bloggar som t.ex jag blev i Ebbas för ett tag sedan och under de andra två gångerna jag var med på blogg.se´s framsida.

Ska du hitta på något kul i helgen?
Jag hoppas på att få en lugn lördag framför Tv:n med en skål chips, men troligen blir jag tvungen att göra matte på förmiddagen. På söndag blir det första hiphop lektionen för terminen eftersom jag missade förra då jag var på klassresan. Är taggad!

Vem är din förebild?
Jag har flera! Kenza är en stilförebild för mig, älskar hennes klädstil till max! Även Ebba Zingmark är så sjukt söt och jag beundrar hennes egna stil. Greyson Chance är bästa unga sångaren för mig just nu, Bruno Mars och Rihanna är också stora förebilder, älskar hans låtar och hennes röst! Ulrik Munthers låtar är hur fina som helst och av tvillingsyskonen John och Edward Grimes kan man aldrig sluta le. Förebilder inom konst har jag också (nähä) bland andra Sandra Forsman och Linda Sundell som har sådana otroligt konstnärliga och egna stilar inom teckning.

Hur får du till ögon så sjukt verkliga när du tecknar?
Jag har övat och provat flera tekniker länge, sett steg för steg beskrivningar på nätet och studerat detaljer i ögon. Det som jag alltså försöker få fram när jag ritar dem är skuggning både inne i ögat och runt om, små detaljer som streck i irisen och ljus som träffar pupillen, rätta formen och proportionerna för ögats storlek, irisens storlek i ögat, ögonlockets djup och så vidare. Ögonfransarna försöker jag få naturligt böjda, men ändå inte "perfekt" fastsatta på fransraderna... ja, det är mycket jag försöker ha i minnet när jag ritar ögon och det behövdes träning för att komma på allt jag nu tänker på när jag ritar dem.

Allt bra med dig?
Just nu? Jajamensan :)

Vilka bloggar läser du?
Jag läser ganska många bloggar dagligen, men några favoriter är Linda Hallberg, Kandeedrawings, Elin Kero, Ebbasfoton, kenza, Linda, Fotogeniqueebyellen och många fler.

Tips på bra konstbloggar
Två jag redan nämnt: KanDee och Linda Sundell, paperfashion, smäm, Emma, Ctina, Hellomiami mfl

Resten av frågorna kommer snart, har suttit ett tag här nu och känner att jag måste göra något annat för att inte få dåligt samvete och känna mig trög som hållt på med ett och samma inlägg i snart en halvtimme... hehe. För övrigt är det så himla roligt att ni ställt frågorna! Så kul att få svara på sådant ni undrar över :)

Kommentarer:

1 M I C A E L A S (lovliie.blogg.se):

Vad kul! Jag visste inte att du dansade! :D

2 neli:

varsågod och tack så hemskt mycket snälla du =) va glad jag blir =)



ja visst kan vi göra det =) lägger till dig =)

kram tjejen

3 Sofia - Mode, foto & personligt:

Ny tävling i bloggen! Designa och vinn ditt egna unika smycke!

Var gärna med :D kram

4 neli:

härligt och höra hihi =)



riktigt bra blogg du har! keep up the good work tjejen =)

Kommentera här: