Jag är en dagdrömmare

Jag är en riktig dagdrömmare, så fort jag får en stund för mig själv blir jag försjunken i tankar och drömmer mig bort, speciellt på kvällskvisten när hela huset sover. Då brukar jag vara uppe med huvudet fullt av dagdrömmar, ibland skriver jag ner dem, ibland gör jag en teckning av dem och ibland låter jag dem bara vara kvar som tankar. Men här om veckan bestämde jag mig för att dessutom göra en bild av hela dagdrömmeriet, haha. 
Då jag inte är en vintermänniska blir jag så lätt rastlös. Fick därmed suget till att påbörja något projekt och hittade den begåvade fotografen Joel Robisons fräcka bilder som genast gav inspiration. Ganska direkt riggade jag upp kameran och knäppte några bilder på mig i syrrans rum, höll urfånigt upp armen och kollade upp mot taket på ingenting. La upp en bomullstuss med snöre på bordet och knäppte en annan bild. Lite photoshop trolleri och så blev bilden såhär. Gillar den med tanke på att jag blandat min egna surrealistiska fantasi med mitt fotointresse och det är något jag aldrig gjort förrut.
 

Kommentera här: