Lillsyrran

Det här porträttet är på min lillasyster Karin. Hon är sju år, asså det går så fort ju! Hon var fem år och bara en meter för inte länge sen! Tiden rinner iväg... :P Att jag ritade henne är för att jag fick för någon dag sedan riktigt mycket lust till att teckna porträtt!! Karin var ett bra motiv tycker jag X) Hon blev ganska trött på att sitta stilla i nästan två timmar, tror jag det blev! (stackarn!) Tyckte det kanske skulle bli lättare att teckna av direkt, och inte rita efter en bild. Men det blev det kanske inte.. värt att prova iallfall.
Måste säga att det här är också mitt första "seriösa" porträtt jag gjort, av en person då. Hehe, blev rätt nöjd med resultatet. Jag ser mycket tydligt att dumma scannern tog bort mycket kontrast ifrån porträttet :( Måste skaffa photoshop för att kunna ge tillbaka bilden kontrastet nån gång!! ;P och med det menar jag snaaaart!!!!! 

Kommentarer:

1 Ehlin:

Tack! Och vad fint du ritar =)

kramar

2 Felicia:

omg, du borde bli konstnär, ärligt talat asså, den där var ju sjukt fin

3 Elina;]<3:

kan inte sluta le när du ritar!!! hur duktig får man va?!<3

4 ilias:

fint det blev :)

ja photoshop är att rekommendera.

Jag kan inte leva utan mitt photoshop



Men du kan få ett litet tips av mig om du vill redigera dina foton och måla i datorn.

Finns en gratis online PHOTOSHOP klon på nätet.

http://www.pixlr.com/editor/



Hoppas den funkar för dig

5 Emma:

så fint du ritar! Ja photoshop är verkligen bra att ha :)

6 sara:

asså du ritar så sjuukt bra!! fattar inte hur det går!? :D <3

Kommentera här: