Färger Till Huden


Det har varit några som frågat om vilka färger jag använde när jag ritade huden på Rihanna-bilden. Svaret är att jag blandar lite vad som helst. På så sätt behöver jag inte vara begränsad med bara t.ex. en bech penna och istället få in fler nyanser. Jag har inga direkta regler helt enkelt  och det är det som är så kul! De här pennorna på bilden till höger använde jag flitigast. Namnen på dem kommer här, från vänster till höger:
Ivory, Blush, Dusky Pink, Pastel Pink, Lavender, Blossom, Coral, Cool Grey 2, Lilac, Amethyst

Kommentarer:

1 Frederica - lantlig inredning, ProMarker & två små gossar..:

Det här inlägget är toppen!

Jag försöker utvecklas när det kommer till porträtt. Visst, först måste jag bli mycket bättre på proportioner..men färgläggningen är ju också viktig. Så hade tänkt försöka ge mig på att blanda fler färger för att få det mer verklighetstroget... :)

Men trodde aldrig såhär många... det ska bli kul att testa mig fram! :)



Och du, den här bilden ser ut att bli minst lika bra som alla andra. Där så DUKTIG! :)



Trevlig lördagskväll!

Kram

2 Linnea Almroth:

Tack så mycket! :) Jag använde mig av mitt nikkor 18-200 mm (därav kunde jag stå på så långt avstånd). Jag hade olika bländare på olika bilder men under 5 på alla. slutartiden anpassade jag efter ljus.

3 =) Linnéa Lindh:

Ja visst är det?!!



Hoppas inte du tycker det är jobbigt att jag kommenterar varje gång, men kan inte låta bli :)

4 Isabelle Teckning&Foto:

Sv: Hjärtliga tack :$

5 LARA JOHANSSON - photos&texts:

SVAR; Vad underbart att du tycker så! Då ska jag nog slänga in några fler. :)

6 Alice:

Tack för det här inlägget :)

7 tove N.:

Sv: Åh, har du inte sett den ännu? Riktigt, riktigt bra. (:

Haha, jag skulle gissa på att det är ansiktsdragen och ljuset som gör det! Men hon är ju superfin, så ta det som en komplimang. (:

8 ping lowhngren:

va coola pennor! :D<3

9 QUI:

nice!

10 jennifer:

vart köpte du dina pro marker pennor och vad kostade dem? :)



jättefin bild!

Kommentera här: